Logo firmowe jest jednym z podstawowych atrybutów każdego przedsiębiorstwo. To dzięki niemu marka może zostać szybko zapamiętana – w końcu element graficzny zapada nam w pamięć i zaczyna kojarzyć się z danym przedsiębiorstwem. Logo powinno więc być maksymalnie proste, równocześnie musi kojarzyć się z daną branżą. Warto wybierać wzory regularne i geometryczne, które są znacząco bardziej przyjemne dla ludzkiego oka.
Największe marki swoje loga tworzą w oparciu o złotą proporcję, która naturalnie wpływa na nasz zmysł estetyczny, dzięki czemu ludzki mózg odczytuje logo jako bardziej atrakcyjne. Musimy również pamiętać o odpowiednim doborze kolorów: muszą być one kontrastujące ze sobą, jednak unika się połączeń dwóch jaskrawych odcieni, które mogłyby wpływać drażniąco na oczy. Projektowanie logo dla firm to zadanie dla najlepszych grafików, którzy znają branżę oraz grupę docelową przedsiębiorstwa: dzięki temu mogą stworzyć oryginalne, charakterystyczne i przyjemne w odbiorze logo, które swoim wyglądem nawiązuje do rodzaju firmy oraz jest wyjątkowo łatwe do zapamiętania przez konsumentów.