Kampanie reklamowe są jednym z narzędzi, które wykazują dużą skuteczność i szybkość, dodatkowo przeprowadzane na portalach społecznościowych są stosunkowo tanie. Wejście w opcję tworzenia kampanii jest dziecinnie proste – wystarczy stworzyć post, a następnie z panelu obsługi wybrać „promowanie”. Pierwszym elementem kampanii jest wybór lokalizacji. Większość przedsiębiorców wybiera miasto lub region, który znajduje się w okolicy sklepu.
Facebook daje nam jednak znacznie szersze możliwości – możemy również trafiać do osób, które były niedawno w danym miejscu. Docierać do wybranych użytkowników możemy również przy pomocy innych ustawień: zainteresowań, danych personalnych czy typu zachowań w sieci. Jeśli chodzi o kampanie Facebook pozwala również na dotarcie do osób, które obserwują konkurencyjne strony – szczególne wyniki może przynosić wyszukiwanie fanów małych, specjalistycznych i niszowych przedsiębiorstw, które działają w okolicy. Daje to nam szansę na zaistnienie w ich świadomości oraz pozwala na umocnienie własnej pozycji w serwisie społecznościowym oraz odnoszenie lepszych wyników kampanii.