O pozycjonowaniu słyszał niemal każdy, kto prowadzi swoją działalność w internecie. Zarówno właściciele blogów czy forów dyskusyjnych, jak i przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy internetowe, powinni zdawać sobie sprawę z siły, jaką ma pozycjonowanie stron. Jest to proces, który polega na doborze słów kluczowych i fraz, które najczęściej wybierane są przez użytkowników wyszukiwarek internetowych, a następnie umiejętne wkomponowanie ich w treść artykułów.
Pozycjonowanie sklepów najczęściej odbywa się poprzez podpięcie do domeny bloga tematycznego, na którym umieszczane są na przykład rankingi produktów, oceny i charakterystyka nowinek technologicznych czy poradniki branżowe. W takich miejscach z łatwością można umieścić frazy oraz odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania użytkowników wyszukiwarek. Istotą pozycjonowania jest fakt, że umiejętne dobranie i wkomponowanie w artykuły fraz i słów kluczowych sprawia, że dana domena znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania – a to bezpośrednio przekłada się na liczbę wejść na stronę i skutecznie zachęca konsumentów do zakupu w sklepie internetowym.